Reklama
  • Wczoraj, 30 maja (10:00)

    Roladki: ok. 70 dag filetów z dorsza (2 długie filety lub 4 krótkie), 40 dag szpinaku w liściach, 10 dag masła, 100 ml oliwy z oliwek, sól, pieprz czarny albo cytrynowy. Kasza: 20-30 dag kaszy pęczak, jęczmiennej perłowej albo gryczanej palonej, 20 dag jarmużu, 30 dag cukinii, duży burak ugotowany lub upieczony, 4-5 łyżek nasion słonecznika, 100 ml oleju słonecznikowego tłoczonego na zimno, łyżka oliwy.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 25 maja (13:05)

    1. Szybko „upichcisz” rybę na parze. Filet soli lub dorsza pokrój w szerokie pasy. Posól, posmaruj masłem i posyp koperkiem. Gotuj 15 minut w naczyniu z wkładką do gotowania na parze.Podawaj z warzywami. 2. W przypadku łososia, a także innych ryb, dobrym pomysłem jest upieczenie ich w folii lub w specjalnym rękawie. Przypraw danie ziołami, posól i obłóż plasterkami cytryny. Podlej niewielką ilością wody i łyżką oliwy. 3. Pstrąg wyśmienicie smakuje pieczony w soli.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 25 maja (08:00)

    Składniki na 4-5 porcji, ciasto: 1,5 szkl. mąki pszennej, 1 szkl. mleka, 2 jajka, 2 łyżki oleju rzepakowego, 1/2 szkl. ciepłej wody, szczypta soli, olej do smażenia. Farsz: 15 dag plastrów wędzonego łososia, 1 opakowanie (ok. 20 dag) dowolnego serka kremowego, naturalnego, 2-3 łyżki twarożku, 1/2 pęczka koperku, 1/2 czerwonej papryki, ćwiartka cytryny, sól, pieprz.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 25 maja (08:00)

    Składniki na 4 porcje, ciasto: 1,5 szkl. mleka 3,2%, 8 łyżek skrobi kukurydzianej lub po 4 łyżki skrobi i mąki pszennej, 2 jajka, szczypta soli, olej kokosowy lub słonecznikowy do smażenia. Farsz: 25 dag wędzonego łososia, 15 dag serka kremowego naturalnego, 2-3 korniszonki, 1/2 pęczka natki pietruszki, 1/2 cytryny, świeżo zmielony pieprz.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 23 maja (15:05)

    Składniki na 4 porcje: 2 jajka, 2 kwaśne jabłka, 2 czerwone cebule, 2 plastry gotowanej szynki, 2 płaty śledziowe á la matjas, 2 płaskie łyżki masła, kilka liści zielonej sałaty, kilka gałązek koperku.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 23 maja (08:00)

    Jest bardzo wykwintny i choć wydaje się skomplikowaną potrawą, jego przygotowanie nie powinno sprawić kłopotów nawet począt- kującej gospodyni. Zadanie ułatwią nasze wskazówki.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 23 maja (08:00)

    Składniki na 6 porcji: 20 dag ryżu, 5 dag twardego żółtego sera, 1 łyżka masła, 500 ml bulionu warzywnego, 3 dymki, 4 jajka, 2 łyżki mąki, 6 plastrów wędzonego łososia, 350 ml gęstego jogurtu, 1 ząbek czosnku, trochę soku z cytryny, sól, pieprz, olej do smażenia

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 23 maja (08:00)

    80 dag filetów z łososia, 100 ml oliwy, 1 limonka, 5 ząbków czosnku, 1 duża cebula, 2 małe cukinie, 3–4 pomidory, zioła prowansalskie, sól, pieprz.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 20 maja (14:05)

    Składniki: • 60 dag fileta z łososia • papryka chili • sok i skórka z połowy cytryny • kilogram ziemniaków • 3 czerwone cebule • 2 czerwone papryki • 2 ząbki czosnku • por • łyżeczka pieprzu ziarnistego • łyżeczka kminu rzymskiego • sól • olej rzepakowy.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 19 maja (10:05)

    Składniki na 4 porcje: ● 4 filety rybne np. z dorsza ● kilka suszonych pomidorów z oliwą ● 5 ząbków czosnku ● sól morska lub himalajska ● pieprz czarny świeżo mielony ● suszone zioła (bazylia, tymianek, oregano, majeranek) ● listki bazylii

    Czytaj więcej Komentarzy:0