Reklama
  • Czwartek, 14 stycznia (13:00)

    Łosoś z warzywami

Składniki:  2 średniej wielkości filety łososia  2 cebule  1 łyżeczka suszonego majeranku  sól, pieprz  250 g pomidorków koktajlowych  200 g pieczarek  1 cytryna  1/2 szklanki jogurtu naturalnego  2 ząbki czosnku  koperek świeży  olej  szczypta czubrycy czerwonej

Reklama

Przygotowanie:

1. Łososia opłucz, przełóż do miski i przygotuj marynatę: jedną cebulę obierz i pokrój, dodaj sól i pieprz, a do tego majeranek i sok z cytryny. Posmaruj łososia marynatą i odstaw na noc do lodówki.

2. Na drugi dzień włóż do miseczki jogurt naturalny. Czosnek obierz i przeciśnij przez praskę. Dodaj do jogurtu. Posól.

3. Wyjmij z lodówki łososia. Posmaruj rybę grubą warstwą mieszanki jogurtu, czosnku i soli.

4. Rybę zawiń w folię aluminiową i wstaw do piekarnika. Piecz przez 20 minut w temperaturze 190 sto- pni Celsjusza.

5. Drugą cebulę pokrój drobno i podsmaż na oleju. Z pieczarek zdejmij skórkę, opłucz, pokrój na niewielkie kawałki i pokrop sokiem z cytryny (żeby nie ściemniały). Dodaj na patelnię do cebuli.

6. Smaż pieczarki z cebulą kilka minut, przez cały czas mieszając. Potem dodaj pomidorki i smaż jeszcze przez kilka minut. Na koniec dopraw solą, pieprzem i czubrycą czerwoną.

7. Rybę ułóż na talerzach, obok dodaj warzywa z patelni. Udekoruj świeżym koperkiem.

Czas: ok. 60 minut. Poziom: łatwy, porcje: 2 310 kcal/ porcja.

Tele Tydzień
Więcej na temat:łosoś | z

Zobacz również

  • Składniki:  ok. 800 g filetów z łososia ze skórą  łyżeczka grubej soli morskiej  pieprz  1 czerwona papryczka chili  2 ząbki czosnku  5 łyżek oliwy z oliwek  1 kg małych ziemniaków ... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.